Blogbuster 2, Kisah Wanita Peroleh Pendapatan 4-5 Angka Dengan Mobile SPA. Kisah Puan AMIRA SURI RUMAH SEPENUH MASA, JOIN TWB SEBAB SUAMI TAK IZINKAN BEKERJA

03:02 Nyulhud 0 Comments

Taraaaa !!!! kisah kedua menyusul.. mesti korang pun tak sabar sabar kan?? moga kisah ni sangat terinspirasi buat korang yang masih ragu ragu unttuk bersama TWB.

JOM KITA IKUTI KISAH DARI PUAN MIRA.



 Nama saya Shamira Binti Mohammad Nasir berumur 25 tahun berasal dari Kedah dab dah Berkahwin, Sebelum join TWB saya adalah suri rumah sepenuh masa. Sebab suami tak izinkan saya bekerja.
.

Pernah buat pelbagai pekerjaan dan pekerjaan terakhir saya adalah operator pengeluaran di sebuah kilang bertempat di Hitech Kulim, Kedah.
.

 Saya join training TWB pada 25 Mac 2018 di Bangi di rumah MAS. U all tahu tak? Ketika saya buat keputusan nak join TWB saya tak ada modal dalam simpanan walaupun Rm100. Sedih sangat bila ingat balik 😭😭.
.

Dalam keadaan tak ada modal saat itulah saya betul-betul berserah & bergantung sepenuhnya pada Allah dan yakin 100% Allah akan bantu saya. Setiap hari saya positifkan diri dengan ayat "Antara tanda Allah nak beri sesuatu pada hambanya adalah dengan gerakkan bibir kita untuk meminta"
Dan..
.

Bayangkan lagi 5 hari nak training dalam tangan saya masih kosong macam-macam saya fikir!
Tapi..!  Tapi kan..
.

Allah tu baik sangat! Dalam keadaan saya serabut Allah hantar seseorang untuk bantu saya, dia bukan sesiapa jauh sekali keluarga & adik beradik tak ada pertalian darah lansung! .
.

Dari Kedah ke Bangi sorang-sorang tau.. Rasa jauh jer perjalanan layan feeling padahal 4 jam je pun naik ets.😝 Perjalanan saya tak berhenti disini. Setiap orang Allah beri ujian lain-lain. Kita terus kepada tajuk kemuncak kita.

"Twb Penyelamat Kewangan peroleh pendapatan 4-5 angka".
.

Nak dijadikan cerita seminggu lepas berpuasa pada tahun lepas suami saya berhenti kerja, atas sebab yang dia sendiri tak boleh tahan.
.

Walaupun gaji suami merupakan pendapatan utama keluarga kami tapi  Alhamdulillah tanpa gaji utama tersebut kami masih survive sehingga ke hari ini..

.

Macam mana kami survive?
.

Tak susah pun.. Bila kita ada ilmu & skills. Percayalah senang gila nak buat duit dengan TWB.
Betul ke?
Betul uolss..
.

Bayangkan suami berhenti macam tu jer.. Mana dapat gaji bila dia tak bagi surat 😭
Berhenti pulak dalam bulan puasa.. Nak buat persiapan raya lagi, sewa rumah, duit motor,duit kereta itu, ini macam-macam tau.. Bayangkan kalau tak kuat? Boleh perang dunia dengan suami.
.

Tapi.. Ntahlah bila kita ada sesuatu sebagai backup kita takkan takut nak hadap tu semua.. Saya tak marah cuma macam tak percaya suami berhenti kerja, ceerr uolss yang kawen bayangkan suami korang benti kerja 😜 apa perasaan?
.

Takut?
Gelisah?
Rasa nak mati??
Jangan pernah ada perasaan macam ni sebab Allah yang bagi rezeki kat kita. Bukan bos kat tempat kerja.
.

Berbekalkan ilmu dan skills yang ada saya dan suami mula susun strategi jeng! Jeng! 🤪
Saya mula buat promosi spa dan collect cust banyak-banyak.
.

Malu??  Lagi tebal muka dan malu kalau mintak duit kat orang..
.

 Tahu tak masa saya diuji tu.. saya masih baru dalam bidang spa.. Tapi Alhamdulillah saya boleh survive.. sebab tu saya cakap, SENANG GILER BUAT DUIT DENGAN MOBILE SPA!
.

Sebab apa? sebab kita ada ilmu.. buat apa pun bila ada ilmu yang betul semuanya mudah..
.

Tahu tak..
Pernah tau sesak sangat tak ada duit.. Lauk dah habis.. Apa nak makan? Ya Allah sedih ingat balik.. 😫😫Tapi nak cerita jugak..
.

Tahu apa saya buat?  Saya buat offer facial murah-murah tapi bersyarat datang rumah sebab duit minyak kereta pun tak mampu nak isi pergi rumah cust. Tahu apa jadi??
.

Bersusun orang book slot dengan saya. Penat memang penat tapi berbaloi.
Inilah cara saya survive..
.

Orang perempuan korang kena ada satu bisnes backup yang boleh dapat instant cash!
.

Memang kita bersangka baik dengan Allah mintak dijauhkan dari ujian yang kita tak nak. Tapi andai kata terjadi jugak pernah bayangkan tak apa nak buat bila kita tak ada apa-apa?
.

 TWB sebagai backup
- suami hilang kerja
- suami meninggal
- suami anda tak jumpa jalan balik rumah
Okay.. Gurau 😆
.

Banyak sangat tau kalau nak cerita macam.
.

 Macam mana boleh join TWB in the first place?
.

Asalnya saya buat Shaklee, tapi asyik stuck.. sebab saya tak ada cash.. join TWB sebab nak cash.

2. Kenapa TWB dan bukan kursus lain?
Sebab TWB spa yang bersistem, fleksibel, mudah, murah.

3. Apakah pencapaian paling besar yang dapat lepas join TWB??
4. Anggaran income bulanan dengan TWB
5. Bagaimana TWB membantu hidup seharian?
=Setiap hari ada cash.. nak buat apa pun senang tak payah tunggu gaji 😊
.

-Apa perkara yang paling berharga diperolehi sejak join TWB
1.Keyakinan diri, sebab sebelum ni sy tak ada kemahiran bersosial yang baik.
.

2. Nikmat kebebasan masa.. kalau dulu keja 12 jam sampai nak berdunia dengan orang pun susah..
-Adakah TWB sama dengan training spa di luar sana? Kalau berbeza apa satu perbezaan yg paaaaling menarik?

1. Tak sama.. TWB adalah spa yang bersistem.
-Fokus TWB kepada servis spa semata atau semua penjuru income?
Sedang fokus untuk semua penjuru income.
.

-Average income dr TWB (Harap boleh share untuk pembakar semangat pembaca, wanita di luar sana)
Instant cash - Rm1000- Rm3000
.

Bonus Shaklee - sedang fight untuk 4 angka juga
.

Wanita diluar sana, terutamanya suri rumah kita kena ada sesuatu sebagai backup untuk masa hadapan, seandainya terjadi apa2 pada ketua keluarga. TWB bantu wanita agar lebih berdikari.
.

- Apa pencapaian2 yang boleh dijadikan inspirasi sepanjang buat full time TWB
1. Ada income sendiri walaupun suri rumah.
2. Dapat bantu mak ayah tak banyak pun sekurang-kurangnya meringankan beban mereka.
3. Dapat bantu wanita untuk lebih cantik dan berkeyakinan dengan servis spa.
4. Income spa melebihi kerja hakiki sewaktu bergelar operator kilang.
.

Walau rasa susah tapi banyak lagi hikmah yang Allah beri disebalik ujian ini, antaranya..
✔️ Nikmat kebebasan masa.

Setakat ini saja sharing saya.
.

Pesanan saya,

Bertangguh dan takut. Dua ciri yang akan menjerumuskan kita kepada penyesalan yang tak sudah.
Hidup dalam penangguhan ibarat menunggu kucing bertanduk.
.

Masa terbuang dan tiada pencapaian yang kita dapat. Statik!
Terlalu banyak berfikir akibat dari tindakan kita. Akan bantutkan usaha kita untuk berubah dan berjaya.
.

Kita ada Allah. Doa adalah senjata paling kuat orang mukmin. Angkat tangan dan doa.
Nanti Allah bantu kita. 😘.
.

Dan specialnya TWB
Korang boleh belajar spa dlm utube sekalipon.
.

Tp korang takkan tahu ilmu pikat hati org supaya tertarik dgn spa korang.. benda ni ilmu yg sgt berharga yg akan kami ajar dlm twb 🤗

ok innni sahaja dari puan amirah dan korang boleh tengok betapa enjoynya puan amira kita RUN mobile spa sehingg menjana pendapatan 4-5 angka.




You Might Also Like

0 comments: